RSS ">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از مذاکره نترسید ! - دلکده سینا


از مذاکره نترسید !

     ارتباطات و مراودات بین افراد حقیقتاً کار فوق العاده ایست که بسیار مؤثر و سودآور است . افراد با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند ، مذاکره می کنند و در انتها به توافق می رسند . لغتهای «ارتباطات» و «مذاکره» نقطه مقابل کلمات «جنگ» و «سلطه» هستند. لغت های «مذاکره» و «گفتگو» ، واژه هایی هستند که بازتاب خوبی برای شنونده دارند اما بعضی کارآفرینان وقتی این کلمات را می شنوند و می‌فهمند که باید با شرکتی دیگر وارد مذاکره شوند ، می ترسند و نگران می شوند . این ترس و نگرانی به این دلیل است که مردم به ارزش این کار و هنری که در آن نهفته است ، واقف نیستند . اما اگر می خواهید در کسب و کارتان موفق شوید ، باید بدانید که چگونه در گفتگو موفق باشید و از آن سود ببرید .

اما از طرف دیگر کسانی هم هستند که از مذاکره و گفتگو لذت می برند و گاهی آنقدر لذت می برند که یادشان می رود غذا بخورند .
? در اینجا چند اصل اساسی که در تمامی مذاکرات موفق و ناموفق وجود دارند را بیان می کنیم :
? وقتی که وارد گفتگو می شوید ، درآمدتان از هر ساعت کار روزانه بیشتر خواهد بود ، پس آن را جدی بگیرید . فرض کنید می خواهید خانه ای به قیمت 180هزار دلار بخرید . شما ابتدا پیشنهاد می کنید که 165هزار دلار می پردازید . فروشندگان 175 هزار دلار را تعیین می کنند . آن وقت این شمایید که می گویید «بهتر است مبلغی بینابین بپردازم که هیچ کدام ضرر نکنیم» و بالاخره بر سر 170هزار دلار به توافق می رسید . همه این کارها در عرض کمتر از یک ساعت رخ می دهد و نتیجه چه بوده است ؟ شما 10 هزار دلار سود کرده اید . به نظر شما به صرفه نیست ؟ 10 هزار دلار در عرض کمتر از  60دقیقه با توجه به استانداردهای روز اصلاً بد نیست .
? وقتی که پای میز مذاکره می نشینید ، حتماً نکات مهم و پیشنهادات قابل توجه را یادداشت کنید . این کار به ویژه در مذاکرات کِشدار و طولانی مهمتر است چرا که گاهی اوقات افراد فراموش کنند که چه پیشنهادهایی داده اند و چه چیزهایی شنیده اند .
? با پیشنهاداتی که جوابگوی نیازهایتان هستند سریعتر موافقت کنید و سپس درباره آنها مفصل تر بحث و گفتگو کنید . اگر 10 پیشنهاد پیش رویتان است و شما درباره هشت تا از آنها نظر خوبی دارید ، بحث کردن درباره همه آنها بیهوده است . بر همان هشت تا تمرکز کنید ، از بین آنها دو مورد را انتخاب کنید و در نهایت درباره آن دو وسیع و مفصل صحبت کنید .
? نباید اجازه دهیه پول و مسائل مالی مذاکرات شما را متوقف کند . البته همه مواقع مسائل مورد گفتگو به پول ختم می شود . اما از همان ابتدا به سراغ پول نروید . این مسئله را کنار بگذارید . دیگر جنبه های گفتگو را سر و سامان دهید . در حین این کار خودتان می فهمید که درباره این مسئله اساسی چگونه مذاکره کنید . در آخر باید درباره موارد پولی و مالی به توافق برسید .
? باید مسائلی را که می توانند معامله شما را بر هم بزنند ، بشناسید . بدانید که اگر سریعاً این نکات را رفع و رجوع نکنید ، مذاکره بی نتیجه ای خواهید داشت .
? وقتی که گفتگویتان به پایان رسید و با طرف صحبتتان به توافق رسیدید ، دوستانه از آنها خداحافظی کنید . این به معنی شاد کردن همه آنها نیست بلکه به این معناست که به آنها قول بدهید که به قولتان وفا می کنید و کارتان را به بهترین شکل انجام خواهید داد . بدقولی و عدم تعهد به مواد قرارداد ، برای هر دو طرف ناخوشایندست و نتایج خوبی به دنبال ندارد .
? دقت کنید ! لازم نیست که شما «به هر قیمتی» با طرف مذاکره تان ، قرارداد ببندید یا به توافق برسید . اگر این طور فکر کنید ، او می فهمد و از این مسئله استفاده می کند . به یادداشته باشید که هیچ کس با عقد قرارداد با شما ، لطفی در حقتان نمی کند .
? احساساتی نشوید . این یک معامله و مذاکره تجاریست نه مسئله مرگ و زندگی . احساس و عاطفه خود را برای خانواده ، ایمان و فوتبال نگه دارید !           By:Stephen W.Gibson
مترجم : آذین صحابی
     روزنامه تفاهم

http://vista.ir/




دوشنبه 90 مهر 18 , ساعت 11:0 صبح | نظرات شما ()



میثم (سینا)

صفحه ی نخست
شناسنامه
پست الکترونیک
یــــاهـو
طراح قالب
پارسی بلاگ
کل بازدید : 470070
بازدید امروز : 44
بازدید دیروز : 47

(عشق عمومی - هوای تازه
مطالب 87
به یاد ماندنی اما
فروغ
اسقند88
زمستان 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
خرداد 89
طلاق ونت
تیر 89
لورکاوجامعه شناسی جنسی
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
شهریور 92
فروردین 92
آبان 92
بهمن 92
دی 93
شهریور 88
خرداد 94
بهمن 93

قالب وبلاگ
3manage.com [4]
شبهای سپید [14]
شعررادیکال [128]
[آرشیو(3)]

*یاس شیشه ای*
عشق و دوستی
دکتر شیخ آموزش مسایل جنسی
شبهای سپید
عشق و د وستی
دانلود رایگان 3manage.com
دلکده محمد
سایه های خیس(شعر)

تالار تخصصی اولی ها
.::شیر مرغ تا جون آدمیزاد::.

ترجمه توسط محمدباقری

دریافت کد قالب



دریافت کد ساعت