RSS ">
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تکنیکهای تبلیغاتی موثر و کارآمد# دروغ بزرگ - دلکده سینا


تکنیکهای تبلیغاتی موثر و کارآمد# دروغ بزرگ

تکنیکهای تبلیغاتی موثر و کارآمد

 منظور از تکنیک،متد یا روشهایی است که برای معرفی محصولات استفاده می شود.لازم به ذکر است  هیشه وهمه جا استفاده از تمامی تکنیک ها در یک زمان کار ساز نخواهد بود بلکه این شمایید که می بایستی با توجه به بودجه تبلیغاتی  خود و همچنین نوع محصول یکی از تکنیک ها را در هر مرحله از طول عمر محصول (کالا یا خدمات) استفاده نمایید.

اولین تکنیک گواهان نیرومند :

استفاده از  اشخاص معروف را می توانیم بجای تبلیغات عادی وهزینه بر ، از شخصیتهای مورد احترام جامعه و محبوب مردم استفاده نمایید. این دقیقا تکنیکی است که برای معرفی روغن کاسترول از شخصیت فوتبالیست معروفی نظیر دیوید بکهام استفاده می شود( تداعی کننده سرعت ، دقت و کیفیت)  و در ایران نیز شرکت  اجنرال با استفاده از شخصیت  سینمایی کشور ما جمشید مشایخی( تداعی قدمت ، دوام ، کارآیی مناسب و محبوبیت ) و ....  .

دومین تکنیک دروغ بزرگ :

(بزرگنمایی بیش از حد) همیشه به یاد داشته باشید دروغ هر چه بزرگ تر باشد باورش برای همگان راحت تر است این یک اصل است .  ما شما را به دروغ گویی تشویق نمی کنیم بلکه می گوییم برای  محصولات و خدمات خود مزایای بالاتر از ذهنیت مردم  ایجاد کنید. بیان این مطلب از جانب شما به عنوان یک تولید کننده یا فروشنده مبنی بر این که محصولات ما مادام العمر گارانتی می باشد یک دروغ واقعی است؛ زیرا هر محصولی یک منحنی عمر دارد و در بهترین  شرایط هم روزی مستهلک و معیوب می شود .

باید  بدانید دروغ بزرگ وعده ای به کسی نمی دهد به عنوان مثال :

تبلیغات چسب رازی را حتما به خاطر دارید که با یک قطره چسب یک اتومبیل در سر چهارراه متوقف می شود. و یا با تبلیغات کفش گام  ، (گام به گام با کفش گام )که انسانی را نشان می داد بر فراز اسمان با کفش گام قدم می زد و نیز تبلیغات جاروبرقی را امروز می بینید که با مکش فوق العاده اش همسایه طبقه پایین را با مبلی که بر روی آن نشسته است بالا می کشد و...

 

سومین تکنیک مستند و بدیهی جلوه دادن :

در تمام جهان  4=2+2   است ،این بدان معنا ست  که ما برای تبلیغات خود دیگر لازم به اثبات چیزی نداریم. مثلا تبلیغات چای گلستان که در دشتی سبز و خرم خانواده ای در حال خوردن چای و لذت بردن هستند یا استفاده ازهمبرگر ... که همراه با نشان دادن صفا و صمیمیت در یک خانواده معرفی می شود، در تمام این مثالها متن و پیام تبلیغ ، ثابت کننده این هست که ما از خوردن چای  گلستان لذت می بریم یا با استفاده از همبرگر در خانواده خوشبخت هستیم .

یا شما به عنوان یک تولید کننده ساعت می توانید با خلق یک شخصیت که یکی از محصولات شما را بر مچ دست خود بسته است و به علت دقیق بودن بیش از حد آن می تواند از وقت  خود نهایت استفاده را  بکند که این مطلب را می توان با به تصویر کشیده بارش پول بر سرش به  مخاطبان انتقال داد (دقت ساعت شما در تبلیغ بدیهی جلوه داده شده است.)

 

چهارمین تکنیک بازی با کلمات :

شما در تبلیغ خود می توانید تمام حقایق و حتی مشکلات را بیان کنید اما چگونه بیان کردن و تقدم و تاخر کلمات مهم است .

<** ادامه مطلب... **>

به عنوان مثال : محصولات الف بسیار عالی است ، اگر چنین و چنان باشد . در این تبلیغ قسمتی که زیر آن خط کشیده شده در حقیقت نوعی تبلیغ موثر است که مخاطب در اولین نگاه با محصول الف و  ویژگی بسیار عالی آن مواجه می شود و یا شعار آزمایش می گوید فیلکوبهترین است.

شرکت آزمایش خود رقیب فیلکو بود اما در اینجا کلمه آزمایش به معنای تست کردن به کار برده شده است و این ترفندی بود که نهایت سود را شرکت فیلکو از آن برد و توانست از آزمایش پیشی بگیرد چون در نگاه همگان بیان کننده این مطلب بود که شرکت آزمایش ، شرکت فیلکو را بهتر از خود تایید نموده است .این تکنیک زمانی به کار برده می شود که ما در بیان تبلیغ نوعی محدودیت داشته باشیم .

 

پنجمین تکنیک تکرار و تکرار:

اگر از تبلیغات انواع رسانه های گروهی استفاده می کنید بهتر است فاصله بین آگهی های شما بیشتر از 48 ساعت نباشد ، زیرا این فاصله زمانی برمی گردد به منحنی ذهن و یادگیری انسان و بعد از آن فراموش می شود.
بسته به نوع محصول و خدمات تکرار می تواند ادامه یابد ، نام مجموعه شما و محصولات شما می بایستی ملکه ذهن و افکار عموم گردد .اگر فاصله زمانی را در این نوع تبلیغات رعایت نکنید هیچ بازده ای نخواهد داشت .

در این مبحث فراتکنیکهای تبلیغاتی دیگر نیز وجود دارد ، که به شرح ذیل می باشد :

تکنیک قیمت مجموع  :

شما می توانید از قیمتگذاری نیز در مبحث تبلیغات بهره جویید بدین شکل که سه  ردیف از محصولاتتان را با یک قیمت ارایه نمایید به شکلی که مخاطب متوجه نگردد بالاخره محصول مدنظر خود را به چه قیمتی خریداری نموده است .

ایجاد سبد محصول وقیمتگذاری بر اساس سبد محصول به نوعی تکنیکی در قیمتگذاری است اما از آن به عنوان فراتکنیک تبلیغاتی نام برده ایم .دقت شود محصولات با سطوح کیفی مختلف و دارای اختلاف قیمت  معنا دار به این شکل بسیار خوب با یکدیگر تلفیق و همپوشانی انجام خواهند داد .

تکنیک قیمت روانی : 

در دهه 50 هجری شمسی تبلیغ زیبایی از سوی یک شرکت با یکی ازاین تکنیک طراحی شده بود به شکلی که به مدت 10 روز در یک روزنامه کثیر الانتشار تصویری از دستان دستبند خورده مجرمی به چاپ می رسید که زیر آن نوشته شده بود " این دستان آلوده را که می شوید" مخاطبان هر روز به دنبال آن بودند تا بفمند این مجرم چه گناهی را مرتکب شده است اما در  چاپ یازدهم متوجه شدند زیر عبارت فوق نوشته شده است رجوع شود به صفحه 10 لذا وقتی صفحه ده روزنامه را با سرعت یافتند در عین ناباوری این عبارت را دیدند و به یکباره خندیدند:

" این دستان آلوده را صابون طلا می شوید "

 

منبع: http://yasgostar.blogfa.com/post/212/%D8%AA%DA%A9%D9%86%DB%8C%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%AB%D8%B1-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF

 

 




شنبه 94 خرداد 30 , ساعت 9:34 صبح | نظرات شما ()



میثم (سینا)

صفحه ی نخست
شناسنامه
پست الکترونیک
یــــاهـو
طراح قالب
پارسی بلاگ
کل بازدید : 469489
بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 14

(عشق عمومی - هوای تازه
مطالب 87
به یاد ماندنی اما
فروغ
اسقند88
زمستان 1388
اسفند 1388
فروردین 1389
اردیبهشت 1389
خرداد 1389
خرداد 89
طلاق ونت
تیر 89
لورکاوجامعه شناسی جنسی
مرداد 89
شهریور 89
مهر 89
آبان 89
آذر 89
دی 89
بهمن 89
اسفند 89
فروردین 90
اردیبهشت 90
خرداد 90
تیر 90
شهریور 90
مهر 90
آذر 90
آبان 90
دی 90
بهمن 90
اسفند 90
فروردین 91
اردیبهشت 91
خرداد 91
تیر 91
مرداد 91
شهریور 91
مهر 91
آبان 91
آذر 91
دی 91
بهمن 91
اسفند 91
شهریور 92
فروردین 92
آبان 92
بهمن 92
دی 93
شهریور 88
خرداد 94
بهمن 93

قالب وبلاگ
3manage.com [4]
شبهای سپید [14]
شعررادیکال [128]
[آرشیو(3)]

*یاس شیشه ای*
عشق و دوستی
دکتر شیخ آموزش مسایل جنسی
شبهای سپید
عشق و د وستی
دانلود رایگان 3manage.com
دلکده محمد
سایه های خیس(شعر)

تالار تخصصی اولی ها
.::شیر مرغ تا جون آدمیزاد::.

ترجمه توسط محمدباقری

دریافت کد قالب



دریافت کد ساعت